Keressük a nemzetközi partnereinket (country managereket)

-
gastro branding, 2023.02.08.

Keressük a nemzetközi partnereinket (country managereket)

A Gastro bővül, nemzetközi irányba is növekszik, ehhez keressük azt a partnerünket, aki az adott országban irányítani, managelni tudja a Gastro projectet.


A Gastro oldalunkhoz keresünk nemzetközi partnereket. Ebben a cikkben összefoglaljuk, hogy mi az, amit elvárunk a partnertől és mit biztosítunk számára.



A világ összes (!) országából feltöltöttük az éttermeket (többet, mint 6,200,000 helyet » ezzel több hely van fent nálunk, mint a TripAdvisoron) és naponta frissítjük őket. 
Jelen pillanatban 40 országban van meg a domain nevünk, itt erőteljesebben tudunk jelen lenni, ezért első körben ezekbe az országokba keresünk country managert - az országok listáját a cikk alján találhatod.

Gastro célja: megbízható étteremajánló platform legyen (web, alkalmazás, chatbot). Távlati cél, hogy olyan globális étteremajánló rendszert alakítsunk ki, amire 

Ez azok számára lehet jó lehetőség, aki az adott országban jó kapcsolatokkal rendelkezik gasztronómiai területen. Mi egy olyan eszközt tudunk számára biztosítani, amivel ezt forintra tudja váltani.
Előny, ha széleskörű kapcsolattal rendelkezik a helyiekkel, mert biztonyos területre native-speaking embereket kell alkalmazni.

Olyan technikai megoldásokat dogloztunk ki, amivel ez a piaci szegmens még nem rendelkezik, így piaci előnyre tudunk szert tenni!


Tartalomjegyzék

  • country manager feladatok
    • általános feladatok
      • stratégiai feladatok
      • operatív feladatok
      • opcionális feladatok
    • speciális feladatok
      • szerkesztőségi feladatok
      • tartalom készítés
      • sales
  • amit biztosítunk
  • bevétel
    • bevételi részesedés
    • bevételi ágak
  • együttműködési feltételek
  • kezdeti lépések



//  Country manager feladatok

általános feladatok

  • stratégia megvalósítása 
    • stratégia megvalósítása a központi (HQ) vezetés iranymutatasa alapján

operatív feladatok
  • koordináció
    • egyöttműködés a regionális managerekkel (pl. város manager) és a nagykövetekkel (ha vannak)
  • Support
    • válaszolni az e-mailekre
    • válaszolni a social üzenetekre (Facebook, Instagram)
  • fordítás (pontosabban: fordítás ellenőrzése) 
    • szolgáltatások
    • bemutatkozások
    • automatikus kommunikáció (pl. amikor egy új hely felkerül az oldalra)
    • eseti hírlevelek
    • havi kommunikáció
    • tematikus oldalak létrehozása (pl. Budapesten az Andrássy út) » lásd: a szerkesztői feladatoknál
    • globális tartalmak » vannak olyan tartalmak, amik globálisan érvényesek, ezeknek a fordítását ellenőrizni
    • lokális tartalmak » vannak olyan tartalmak, amik csak egy régióra vagy országra igazak (pl. országtora Magyarországon), ezek csak az adott ország oldalán jelennek meg
    • a weboldal fordítása  
    • hirdetések fordítása (főleg Google Ads és Facebook ads)
    • marketing anyagok fordítása (pl. ajtómattrica)
    • alkalmazás fordítása
  • (operation) managemenet
    • a nyitólapon
    • a keresési oldalon
    • a kategóriáknál
    • nyitókép cseréje (hetente)
    • beallitani a kiemelt helyeket
    • Upload the local (country-wide) TOP lists
  • Admin
    • ellenőrizni a kategóriákat
      • figyelni az ajánlásokat és a kategória módosításokat
    • figyelni az étterem-ajánlásokat
  • Marketing 
    • hírlevelek
    • Waze kampány
    • helyi outdoor campaign (pl. citylight)
    • ajtómatrica
    • TOPlist esemény szervezés
    • PR » összegyűjteni a potenciális partnereket
  • segítség a helyi feladatokban
    • (pl. amikor az adott országba utazunk segítség a találkozók leszervezésében)
  • segítség az adminisztrációban
    • pl. bankszámla nyitás
  • szerkesztőség létrehozása
    • a globális tartalmak fordításának ellenőrzése (cél 50-60 cikk közlése havonta)
    • az új tartalmak, kifejezések fordítása (ellenőrzése)
    • szöveges cikk készítése (helyi érdeklősés szerint)
    • fotózás (akár alvállalkozóval)
    • videózás (akár alvállalkozóval)
  • Social media management
    • FB poszt kiemelés
    • Story kitétele
    • FB oldal management
    • Instagram management
    • Live-ozás
  • értékesítés éttermek felé
    (FONTOS! Ehhez native-speaker kollégára van szükség)
    • kampány management
    • 360 fokos (VR) fotók készítése
    • PR cikkek értékesítése
    • kiemelések értékesítések
    • banner kampányok értékesítése
    • csomagok értékesítése (kiemelés + PR + fotózás / videózás)
    • kiegészítő szolgáltatások értékesítése az éttermek felé (pl. SocialConnect)
  • B2B sales
    • szponzor keresés
    • kiállítások figyelése
      • jegyeket kérni rá
    • jelen lenni a kiállításokon és networking
    • hírlevelet küldeni a kiálltás után
  • upsell értékesítés
    • asztalfoglalás
    • házhozszállítás
    • egyéb opciók
  • Local Guide’ kampány (sales and marketing)
    • létrehozni területi kampányokat létrehozni (általában 100-250 hely / aloldal)
    • rövid bevezető írása / felvétele (szvöeg és video) 
    • geolokáció meghatározása térképen
      • a térképen szereplés ingyenes a helyeknek
    • cikkek értékesítése
    • egyeztetés
    • fotózás
    • 360 fokos (VR) képek » ez főleg a mobil alkalmazás miatt érdekes 
      • készítünk hozzá Google CardBoard-ot 
    • ezek az aloldalak olyan területek, amik jól körbehatárolhatóak
    • biztosítjuk hozzá a kommunikációs stratégiát
    • külön aloldalt hozunk hozzá létre
  • tartalomkészítés
    • étterem tesztek
    • beszámolók

// opcionális feladatok

  • Video készítés
  • TikTok készítés


speciális feladatok

szerkesztőségi feladatok

  • tartalom ellenőrzés
    • más tartalomkészítők videóinak elhelyeztése (bár konkurencia, mégis hasznos tartalommal tud szolgálni)
    • Restaurant suggestions
    • Labels
    • Extra információk
  • klasszikus szerkesztőségi feladatok
    • PR cikkek publikálása
    • cikkek írása
    • lexikon bejegyzések írása
  • Étterem tartalom
    • Chatbot ajánlások összeállítása
    • kapcsolódó helyek
    • kapcsolódó tartalom (fotók, cikkek)
    • TOP helyek
  • kategória management
    • kategóriák összevonása
    • kategóriák sorrendezése
    • helyek ellenőrzése a kategóriában
    • kategória ikon ellenőrzése
  • social media manager
    • éttermek bekövetése - és figyelni az ajánlásokat
    • ajánlott éttermek felülvizsgálata 
    • napi social media posztolás (előzetes beütemezés)
    • Facebook posztok figyelése
    • Instagram posztok ellenőzése
    • Google maps ellenőrzése
    • Twitter figyelése
    • TikTok figyelése


// tartalom készítés

  • cikkek írása
    • kapcsolatfelvétel a helyi kommunikációs ügynökségekkel
  • hírek publikálása
  • lexikon cikkek írása
  • videók
    • sorozatok készítése (pl. Magyarországon elkezdtük a "Legjobb kakaóscsiga nyomában" sorozatot)
  • podcast felvétel
  • fotózás
  • Google / TripAdvisor review-k írása


Sales

  • Regional landing page sales
  • B2R sales
    • mobil app
      • Augmentes Reality (AR)
      • VR képek
    • PR cikk értékesírtés
    • kiemelés
    • fotózása
  • B2B sales
  • termék partner bevonása
    • kávé, sör, bor, alkoholos termék
  • oldalra mutató linkek szerzése
  • ajtómatrica
  • nyitókép értékesítése



// amit biztosítunk

  • egy komplett rendszert adunk, amit egyből lehet használni (rendszerünket 2012 óta fejlesztjük, így ismerjük az éttermek, kávézók igényeit)
    • webes felület
    • mobil alkalmazás
    • chatbot (Messenger, Viber, Whatsapp) 
  • meglevő kommunikációs anyagok, ismertetők, így egyből el tud kezdődni a közös munka
  • workflow: tudjuk, hogy miket kell csinálni ahhoz, hogy valóban siekres és látogatott legyen az oldal
  • informatikai infrastruktúrát adunk (rendszergazdákkal, programozókkal), akik fogyelik és fejleasztik a rendszert folyamatosan
    • képkezelés
    • hírlevél kezelése, kiküldése
    • AI (mesterséges intelligencia) ajánlórendszer
    • Chatbot
    • alkalmazás
    • social media felületek és kapcsolatok
  • pénzügyi bevétel
    • az adott piacra vonatkozó bevételből részesedés - már az első hónapban
    • részleteket később írunk

Bevétel


// bevétel részesedés

A bevételből akkor is részesedik a country manager, ha azt nem ő intézte, hanem automatikusan vagy központilag származik. 
A bevétel egy része (főszabályként 20%) a technikai management díjra fordítódik, a többi részt tudja megosztani a központ / country manager.

  • szponzordíj
    • főszabály: globális szponzor élvezi az elsődlegességet
    1. ha a szponzort a country manager hozza » 60% részaesedés
    2. a a szponzort a központ hozza » 20% részesdés
  • ha a marketing kampányt a country manager intézi  »  60%
  • ha a marketing kampányt a központ intézi » 20%-a
  • Online sales (pl. kiemelés)
    • A központ fenntartja a jogot, hogy vétó joggal éljen
    1. ha a kiemelés a központból vagy automatikusan érkezik » 20%
    2. ha a kiemelést a country manager szerzi » 60%
  • extra szolgáltatások, amit a country manager tud nyújtani a helyek számára » 75%

konkrétumok
  • a magyarországi részleg ~évi €2,000 hirdetési bevétellel rendelkezik
  • ezen felül még ~€1,000 a kiemelések és a PR cikkek eredménye
  • 1-1 aloldallal kb €1,500-t lehet szerezni
  • mindig vannak még speciális kampányok (min. €500)
  • tehát évi €1,000 jutalékot tud kapni alaphelyzetben egy country manager
  • ezen felül érkezik még minden összeg
Akkor örülünk mi is, ha a country manager minél több pénzt tud hazavinni! Ez közös cél!


// bevételi ágak

  • szponzoráció
  • online hirdetés (banner kamnpányok)
    • B2C » látogatók számára
    • B2B » adminok számára
  • helyek kiemelése (ezt csak az oldalon szereplő helyek tudják megtenni)
  • PR aktivitás
    • fizetett cikkek (mi a WhitePress-t használjuk rá)
    • FB posztok
    • Insta posztok
    • Video publikálás 
    • fotózás és a képek publikálása
    • (podcast - ha van rá lehetőség)
  • hírlevél (és B2B kampány)
    • ez a kettő közösen hatékonyan tudja elérni a célközönséget
  • szolgáltatások
    • Online marketing management 
    • (bármi más szolgáltatás, ami hasznos lehet a helyek számára)

Együttműködés



// együttműködési feltételek

  • csatlakozási díj
    • tartalmazza az installációs és betanítási költségeket
    • díja: net €3,000 (egyszeri díj, tartalmazza az első évi lience díjat is)
  • licence díj
    • díja: net €1,000 /év 
    • tartalmazza: rendszerfelügyelet, rendszerfejelsztés, központi support, domain és tárhely díja


// Együttműködés meghosszabbítása

  • az együttműködést évente felülvizsgáljuk
  • amennyiben nem hozta az előzetesen, a központ által meghatározott számokat a country manager, akkor a központ jogosult mással szerződést kötni és a franchise jogokat másnak átadni
  • A központ (HQ) jogosult azonnali hatállya felmondani az együttműködést, ha a country manager a gastro márka számára felvállalhatatlan doglot tesz (pl. üzleti titok megsértése, bűncselekmény elkövetése, jóerkölcsbe ütköző tevékenység, a márka megítélésének vagy hírnevének csorbítására alkalmas tevékenység)



kezdő lépések


// steps

  1. oldallal kapcsolatos feladatok átnézése
  2. adminisztrációs feladatok
  3. fordítás
  4. weboldal tartalmi átnézésé
    1. kéepk
    2. tartalom
    3. kiemelések
  5. PR
    1. hírlevél beállítás

// onboarding feladatok
  • nyelviesítés átnézése
  • kategóriák átnézése
  • helyek átnézése
  • TOP listák begyűjtése és feltöltése

// heti feladatok
  • figyelni a kategória módosításokat

 

Területi lefedettség

Azok az országok, ahol rendelkezünk a gastro domain névvel:

Európa

  • Albánia
  • Ciprus
  • Egyesült Királyság » gastro.uk
  • Írország
  • Lengyelország (speciális domain név)
  • Luxemburg
  • Magyarország
  • Málta
  • Németország
  • Portugália
  • Románia (speciális domain név » gast.ro)
  • Spanyolország
    • Tenerife (gastro.tf » ez nem hivatalos, de többen használják így)

Amerika
  • Egyesült Államok (US)
    • Miami
    • LA
  • Dél-Amerika
    • Costa-Rica
    • Equador
    • Peru
    • Urugvay
    • Venezuela

Ázsia
  • Dél-Kórea
  • Fülöp-szigetek
  • India
  • Indonézia
  • Kína
  • Qatar
  • Szingapúr
  • Taiwan
  • UAE
  • Vietnám

Afrika
  • Nigéria

Ausztrália
  • Új-Zéland

 

Kapcsolat

Ha bármi kérdés felmerül, keress bennünket elérhetőségeinken:

  • info@gastro.hu
  • 06 (20) 402 0000 (telefon, FaceTime, viber, whatsapp, telegram, signal)



dr. Kovács T. Lóránt

Tetszett a(z) Keressük a nemzetközi partnereinket (country managereket) magazin cikk? Ha igen, oszd meg másokkal!
Tetszett a(z) Keressük a nemzetközi partnereinket (country managereket) magazin cikk? Írd meg véleményed!

További Gastro magazin cikkek

AI alapú okos megoldás az éttermek számára

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

gastro technológia, 2024.04.30.

Wolfgang Puck

Éttermei, melyek száma ma már 100 feletti, számos országban megtalálhatóak világszerte és sikerük az egyensúlynak köszönhető. Wolfgang Puck mindig arra törekedett, hogy frissen tartsa a dizájnt, és egy kicsit módosítsa az étlapot – „hogy megmaradjon a klasszikus és az innováció is. Az innováció és a hagyomány, ez az, ami tovább visz minket” – jegyzi meg.

chef, 2024.04.27.

Tavaszi zöldségek baconnel fűszerezve

A hazai táplálkozási ajánlás szerint, ha képzeletben egy tányérra rendeznénk, hogy aznap mit ettünk, akkor a tányér felét zöldségeknek és gyümölcsöknek kellene kitenniük. Ez napi öt adagot jelent. Első hallásra soknak tűnik, pedig ilyenkor tavasszal még inkább be kéne tartani ezt a szabályt, hiszen télen a vitaminraktáraink kiürülnek, amelyeket ismét fel kell töltenünk. Ehhez jönnek jól az első tavaszi zöldek: a retek, a spenót és aztán a spárga. És akinek ennyi jó kevés, fűszerezheti egy kevés baconnel, amitől máris elegáns köret vagy akár önálló fogás, gyors ebéd válik belőlük.

gastro hangulat, 2024.04.26.

Ázsiai koktélok és snackek

Az ázsiai gasztronómia már régóta hódít világszerte, ám eddig kevés figyelem irányult a koktélokra és snackekre. Ezek a kreációk nem csak az ízlelőbimbókat kényeztetik, hanem egy képzeletbeli utazásra is csábítanak.

gastro hangulat, 2024.04.13.

Spórolj akár napi 100 percet vállalkozásodnak

Az integrált fizetési rendszerek egyre gyorsabban terjednek Magyarországon, nem véletlenül. A megoldás nagyobb hatékonyságot, gyorsabb kiszolgálást, ezáltal pedig jobb vendég- és felhasználói élményt ígér.

adminisztrátoroknak, 2024.04.10.

"narrow"
Gear.svg