4+1 marketing tipp éttermeknek

-
gastro branding, 2022.04.18.

4+1 marketing tipp éttermeknek

Hogyan pörgetheted fel tudatosan a vendéglátó helyiséged 2022-ben? Íme 5 működő marketing tipp!


1. Pörgesd fel videókkal a vendégek számát!

Habár az ételekről és a személyzetről készített fotók minősége is sokat nyom a latban a döntést illetően, a videók milliószor több impulzust generálnak, mint a képek.

Ezért jobbak a videók a képeknél:

  • Intenzívebb élményt nyújtanak
  • Hitelesebb képet közvetítenek
  • 12x nagyobb eséllyel osztják meg, mint a képeket és szövegeket
  • Nincs náluk népszerűbb tartalomtípus

YouTube csatorna indításával és saját tartalmak készítésével pedig rendszeresen szólíthatsz meg újabb és újabb embereket - akik a videóid láttán lehet, hogy már holnap betérnek hozzád megkóstolni az ínycsiklandó fogásokat. Ezeket a videókat a közösségi médiában is megoszthatod, így még több gasztronómia iránt érdeklődő felhasználót érhetsz el.

Milyen típusú videók működnek egy étterem marketing kampányában?

  • Receptvideók
  • Image videók
  • Edukációs videók
  • Közös videók más vállalkozásokkal

2. Fektess bátran online sajtómegjelenésekbe!

Mikor láttál utoljára valakit újságot olvasni? Ma már a tömegközlekedési eszközökön is egyre ritkábban hallani az újság lapozgatása okozta zörejt, de online PR-ba, sajtómegjelenésekbe még most is megéri befektetni.

A céges márkaépítés üzeneteinek közvetítéséhez remekül jön az online híroldalakkal való  partneri együttműködés, a közösségi média platformok használata és a saját weboldal készítése, illetve a keresőoptimalizálás (SEO) és minden olyan lehetőség, ami fellendítheti az asztalfoglalások számát.

Mi az SEO, és hogyan segíthet az éttermeknek?

  • A keresőoptimalizálás célja, hogy a vállalkozásod számára fontos kulcsszavakra a Google organikus (azaz nem Google Ads) találatai között minél előkelőbb helyen szerepelj weboldaladdal. Az éttermek számára máris tökéletesen megcélozható kulcsszó lehet a “város neve + étterem” kifejezés, például a “Budapest étterem”, vagy az étterem jellegét is közlő “Budapest Thai étterem” kifejezés is. Így a Google kereső minden nap szállítja a forgalmat, neked pedig már csak a megrendeléseket és vendégeket kell fogadnod.

3. Helyezz hangsúlyt a lokális hirdetésekre!

Helyi hirdetésekkel online és offline is eléred a célközönséged. Lokális hirdetésekkel biztos lehetsz benne, hogy a helyiekkel és a környező településeken lakókkal ismerteted meg vállalkozásod. Nézzük, milyen opciók állnak rendelkezésedre:

Offline hirdetési lehetőségek

  • Helyi újságok
  • Szórólapok
  • Keresztpromóció más helyi vállalkozásokkal
  • Céges járművek egységes fóliázása

Online hirdetési lehetőségek

  • Facebook hirdetések
  • Instagram hirdetések
  • Google Ads
  • PR megjelenések


4. Kérj visszajelzéseket a közösségi médiában!

Az 5 csillagos értékelések látványa és az elégedett vendégek hozzászólásainak olvasása tökéletes motivációt adhat potenciális vendégeidnek, hogy végre beüljenek hozzád legalább egy kávé erejéig.

Kérj visszajelzést a Google Cégem fiókodra is!

  • Így a Google-ben keresők azonnal láthatják éttermed és a kapott értékeléseket, ami toronymagasan kiemelhet a konkurens vendéglátó egységek közül. Ezzel a trükkel még jobban erősíted a helyi SEO-t és növeled a betérő vendégek számát.

+1 Készíttess saját weboldalt!

A Facebook és Instagram oldalad nem a tiéd, hiszen bármikor egy csapásra eltűnhet az összes eddigi tartalmad, ha az algoritmusok vagy a közösségi média platformok mögött álló moderátorok valamit nem találnak az alapelveknek megfelelőnek - vagy éppen tévesen függesztik fel a fiókod, és hetekig vagy hónapokig tartó huzavona után állítják helyre az oldalad.

Miért kötelező 2022-ben saját weboldalt üzemeltetni?

  • Építi a céges márkád, hiszen a látogatóid látják, hogy nem csak az ingyenesen működtethető közösségi médiában vagy jelen. Egy jól megválasztott domain név és a hozzá kapcsolódó honlap készítés ugyanolyan fontos része az arculatodnak, mint az étlap, vagy a cégtábla.
  • Keresőoptimalizálással (SEO-val) és PPC hirdetésekkel is folyamatosan forgalmat irányíthatsz rá.
  • A weboldalad a saját tulajdonodban áll, így biztos, hogy nem fogja egy túlbuzgó moderátor felfüggeszteni a használati jogod.


A fenti 5 marketing tipp segítségével nyüzsgő nagyvárosi éttermed vagy éppen csendes, nyugodt környezetben található kávézód forgalmát is alaposan fellendítheted. Ha még nem vagy biztos a közösségi média kampányok, a SEO és a többi marketing lehetőség kiaknázásában, mindenképp bízd szakemberre őket. Ne feledd: a jó marketing legalább olyan fontos a sikerhez, mint a fejedelmi fogásokat készítő mesterszakács!

Kérd szakértő partnerünk, a DLX MEDIA marketing ügynökség segítségét a fenti eszközök bármelyikében, akkor regisztrálj egy díjmentes konzultációért az alábbi űrlapon:

Tetszett a(z) 4+1 marketing tipp éttermeknek magazin cikk? Ha igen, oszd meg másokkal!
Tetszett a(z) 4+1 marketing tipp éttermeknek magazin cikk? Írd meg véleményed!

További Gastro magazin cikkek

AI alapú okos megoldás az éttermek számára

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

gastro technológia, 2024.04.30.

Wolfgang Puck

Éttermei, melyek száma ma már 100 feletti, számos országban megtalálhatóak világszerte és sikerük az egyensúlynak köszönhető. Wolfgang Puck mindig arra törekedett, hogy frissen tartsa a dizájnt, és egy kicsit módosítsa az étlapot – „hogy megmaradjon a klasszikus és az innováció is. Az innováció és a hagyomány, ez az, ami tovább visz minket” – jegyzi meg.

chef, 2024.04.27.

Tavaszi zöldségek baconnel fűszerezve

A hazai táplálkozási ajánlás szerint, ha képzeletben egy tányérra rendeznénk, hogy aznap mit ettünk, akkor a tányér felét zöldségeknek és gyümölcsöknek kellene kitenniük. Ez napi öt adagot jelent. Első hallásra soknak tűnik, pedig ilyenkor tavasszal még inkább be kéne tartani ezt a szabályt, hiszen télen a vitaminraktáraink kiürülnek, amelyeket ismét fel kell töltenünk. Ehhez jönnek jól az első tavaszi zöldek: a retek, a spenót és aztán a spárga. És akinek ennyi jó kevés, fűszerezheti egy kevés baconnel, amitől máris elegáns köret vagy akár önálló fogás, gyors ebéd válik belőlük.

gastro hangulat, 2024.04.26.

Ázsiai koktélok és snackek

Az ázsiai gasztronómia már régóta hódít világszerte, ám eddig kevés figyelem irányult a koktélokra és snackekre. Ezek a kreációk nem csak az ízlelőbimbókat kényeztetik, hanem egy képzeletbeli utazásra is csábítanak.

gastro hangulat, 2024.04.13.

Spórolj akár napi 100 percet vállalkozásodnak

Az integrált fizetési rendszerek egyre gyorsabban terjednek Magyarországon, nem véletlenül. A megoldás nagyobb hatékonyságot, gyorsabb kiszolgálást, ezáltal pedig jobb vendég- és felhasználói élményt ígér.

adminisztrátoroknak, 2024.04.10.

"narrow"
Gear.svg